torsdag 24 november 2011

Det är inte lätt att vara gravid...

Dagen började med att kroppen inte
ville kliva ur sängen överhuvudtaget...
Natten har spenderats åt att kissa och
dricka pärondryck.
Inte helt nöjd med pärondrycken,
då min nya grej är fläderblomsdryck.
Men va fan gör man när det känns som att
man vaknar i en öken var annan timme??
Detta resulterar i en jädrans
massa toalett besök.
Jag kan säga som så:
Jag kan varenda kakelplatta på vår toalett utantill.
Men den största utmaningen är ju ändå
när jag ska tillbaka upp i sängen.
Vi har en ganska hög säng.
Så här går det oftast till:
Först ska jag häva mig upp på sängkanten
med ena knät så att jag sedan kommer upp på
alla fyra...
Tänk då på att detta måste göras i fotänden
då vi har så trångt i vårt sovrum, även kallat alkov...
Sedan kryper jag, enligt mig själv väldigt tyst
och smidigt upp mot huvudkudden.
Det finns dock uppgifter om att detta inte alls
görs tyst och smidigt...
När jag sedan kommer upp till lagom sovläge
gäller det att på ett så "icke störande" sätt vända sig om
så att rumpan hamnar på madrassen.
Man kan ju tro att det borde vara enkelt
men jag har upptäckt att jag är lika baktung
som jag är framtung, så oftast slår jag runt med en duns
och ett högt: UHFFH!!
Ungefär här brukar det komma en kommentar i stil med:
"Går det bra för dig?"
Sen är det den rutinmässiga kuddjakten.
Jag har en kudde under huvudet, en kudde mellan benen,
en kudde som jag har ena benet uppslängt på
och en kudde som jag hänger med överkroppen över.
Och det är helt otänkbart att somna utan att alla
kuddarna är på plats.
När jag till slut kommit på plats är det bara
lite cerat på läpparna som fattas.
Jag har ju trots allt vaknat upp i en öken för en stund sen...
Sen är det bara att sova ca 2 timmar innan hela
proceduren ska göras om...

Så efter att ha znoosat i ca 30 minuter imorse så
släpade jag mig i duschen.
Alldeles för sent upptäckte jag så jag fick gå till
jobbet med dyngsurt hår,
vilket i sin tur resulterade i att hela bilen
immade igen och jag såg inte ett skit.
Trodde att jag skulle få åka till
jobbet i tofflor då det var helt omöjligt
att böja sig ner och dra igen dragkedjan
på stövlarna.
Efter en hel del härliga ramsor så satt iallafall
stövlarna fast på fötterna.
Och på jobbet kunde en snäll jobbarkompis dra av dem.

Sen kunde jag hela dagen se fram emot monsterpasset
i tvättstugan...
Men eftersom jag hoppade av gymnasiet och började plugga
till makeup artist som jag sedan inte hittade något jobb som
och var tvungen att vikariera på en viss bilfirma
i stan så hittade jag ju min drömprins som hade
tvättat nästan alltihop när jag kom hem.
Att han dessutom hade handlat och sedan ställde sig
och lagade mat gjorde ju inte saken sämre.
Allt tjat om att man måste ha en gymnasieutbildning är ju
med andra ord bara skitsnack!!

Enda riktigt jobbiga stunden idag var
när jag för 297849467:e gången var tvungen att kissa
och kände hopplösheten av att få lov att vara på toaletten kom över
mig och jag började gråta.
Men som den riddare min kära älskling är
stack han bara in huvudet på toaletten
och tröstade mig med att nästa gång jag är gravid
har jag iallafall inbyggda högtalare på toa!!

3 kommentarer:

  1. Haha. Jag vet nu vad jag har att se fram emot.

    Du beskriver det här med att vara gravid på ett härligt och humoristiskt sätt!

    /Stephanie

    SvaraRadera
  2. Du är ju bara fööör underbar! härlig story <3

    SvaraRadera
  3. Kan bara säga du är bara för härlig! Man får sig ett gott skratt varje gång man läser din blogg:) kram Anna

    SvaraRadera